کد خبر 570672
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

آیین تشییع مبتکر و مخترع شهید"محمد پازوکی طرودی" که در حین تفحص شهدا در اثر انفجار مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا (پنجوین عراق) به شهادت رسید از معراج‌الشهدای سمنان در میدان سعدی این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این آیین شماری از مسئولان کشوری و استانی و از جمله فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده مردم در خبرگان رهبری، استاندار و فرماندار سمنان، نمایندگان مردم سمنان در مجلس، روسای دانشگاه‌های سمنان، جهاددانشگاهی، دانشگاه آزاد ،سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم(عج)،فرمانده انتظامی استان،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد شهید استان و شماری از مسئولان استان حضور داشتند.

شهید "محمد پازوکی طرودی"پنج روز پس از انفجار مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا و در جریان تفحص شهدا بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

محمد پازوکی طرودی که موفق به اختراع دستگاه استخوان یاب و جسدیاب شده و پیش از این به عنوان کارگر نمونه انتخاب و از سوی رئیس‌جمهور نیز مورد تقدیر گرفته بود چند وقتی بود که در کنار گروه‌های تفحص در کشور عراق مشغول جست‌و‌جو برای پیدا کردن بقایای پیکر شهدای جنگ تحمیلی بود.

این مبتکر سمنانی همچنین چندین اختراع دیگر از جمله ساخت دستگاه تشخیص دهنده ویروس، باکتری و انگل را نیز در کارنامه خود داشت.

محمد پازوکی طرودی که در روز 13 اردیبهشت ماه 95 طی عملیات جستجوی پیکر مطهر شهدا در حادثه انفجار مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا مجروح شده بود، 18 فروردین ماه 95 به شهادت رسید. محمد پازوکی در این انفجار بر اثر اصابت ترکش به سر، بیهوش شده و با سه درجه هوشیاری در کما به سر می‌برد که نهایتا بعد از پنج روز کما، به کاروان شهدای تفحص پیوست.

او که به عنوان کارگر نمونه کشوری و از نخبگان استان سمنان معرفی شده است پنجاه و سومین شهید تیم تفحص(جستجوگران نور) است که در عملیات برون مرزی جستجوی پیکرهای مطهر شهدا در عراق به شهادت رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس